Yleislukio

Rellussa olet ytimessä

Rellussa olet asioiden ja visioiden ytimessä. Tarjoamme sinulle laajan valikoiman eri aineiden kursseja, ja yleislukiossa sinulla on todellinen mahdollisuus itse suunnitella ja painottaa omat opintosi. Innostu, haasta itsesi ja löydä oma juttusi Rellusta!

Rellussa on monipuolinen tarjonta matemaattis-luonnontieteellisissä ja humanistis-yhteiskunnallisissa aineissa. Voit valita kursseja laajasti ihmisen biokemiasta bändikurssiin, uskontojen yhteiskunnallisesta vaikutuksesta sähkömagnetismiin, trigonometrisistä funktioista psykologiseen ajatteluun, kirjallisuushistoriasta arkkitehtuuriin – tai opiskella syventyen ja täsmällisesti kohti sinulle tärkeää tavoitetta. Suurin osa myös Eurooppa-linjan kursseista on tarjolla yleislukion opiskelijoille.

Apua opintojesi suunnitteluun saat opinto-ohjaajilta, ryhmänohjaajilta, opettajilta ja ensimmäisen vuoden rellulaisia opastavilta opiskelijatutoreilta. Lisäksi aktiivinen opiskelijakunta pitää huolen siitä, että Rellussa tapahtuu myös oppituntien ulkopuolella. Rellussa puhalletaan yhteen hiileen riippumatta ryhmätasoista tai ammattikuvasta.

Rellulainen rohkeasti kuudella kielellä

Kansainvälisyys on Rellussa jokapäiväistä eikä pelkästään erikoislinjojemme (Eurooppa ja IB) vuoksi. Eurooppa-linja rakentaa yhteyksiä naapurimaihin ja Keski-Eurooppaan, unohtamatta runsaslukuisia kotimaisia yhteistyötahoja. International Baccalaureate Diploma -ohjelman kautta Rellu on osa maailmanlaajuista IB-kouluverkostoa, mikä näkyy myös konkreettisesti koulun käytävillä linjan kansainvälisten opiskelijoiden muodossa. Lisäksi monet rellulaiset opiskelevat ulkomailla eri järjestöjen vaihto-ohjelmissa. Myös vilkas Erasmus+ -toiminta – ainoana Tampereella meillä on aktiivista yhteistyötä kymmenen eurooppalaisen koulun kanssa – ja ystävyyskoulut Espanjassa, Ranskassa ja Saksassa takaavat mahdollisuuden kansainvälisiin kontakteihin. Kielitaitoa pääset harjoittelemaan laajan kielivalikoiman avulla:

• A-kielet: englanti, ranska, saksa
  • B1-kieli: ruotsi
  • B2-kielet: espanja, ranska, saksa, venäjä
  • B3-kielet: espanja, ranska, saksa, venäjä

Ylioppilas – ja vähän enemmänkin

Rellussa uskallat ottaa askeleen eteenpäin. Meillä yhdistät joustavasti opintoihisi myös yliopiston kursseja. Rellulla on toimivat yhteydet yliopistoihin ja muihin korkeakouluihin. Rellulaiset ovatkin Tampereen yliopiston aktiivisimpia lukiolaisia. Myös Tampereen kesäyliopistossa voi suorittaa opintoja sekä talvi- että kesäaikaan.