Miten IB:lle haetaan?

Opiskelijoiden valinta IB-linjalle tapahtuu yhteisvalinnan kautta. Mikäli päätät hakea Tampereen lyseon lukion IB-linjalle, toimi seuraavalla tavalla:

Osallistu sähköiseen yhteishakuun osoitteessa opintopolku.fi.  Mikäli Sinulla ei ole peruskoulun päättötodistusta, esimerkiksi ulkomailla opiskelun takia, ota yhteyttä IB-koordinaattoriin tai rehtoriin.

HUOM! Yhteisvalintaan liittyen IB-linjan pääsykokeet 16.4.2020 on peruttu ja opiskelijavalinta IB-linjalla tapahtuu suoraan perusopetuksen päättötodistuksen lukuaineiden keskiarvon perusteella.

Valintatuloksesta ilmoitetaan kaikille IB-linjalle ensisijaisesti hakeneille. Valmistavalle luokalle pyritään ottamaan noin 50 opiskelijaa.

Normaalisti opiskelijat hakeutuvat ensin valmistavan vuoden opintoihin ja jatkavat sen vuoden jälkeen varsinaiselle IB:lle. Jos kuitenkin tilanteesi on sellainen, että haluaisit hakeutua suoraan IB:lle, ole hyvä ja ota yhteyttä IB-koordinaattoriin. Tällaiset hakemukset käsitellään yksittäistapauksina.

PDF-tiedostoIB application form abroad2017 .pdf (9 kB)
This is an IB application form meant for students applying to Tampereen lyseon lukio from abroad.

Esimerkkejä IB:n pääsykokeista (pre-luokalle)

MS Word -tiedostoEnglish_entrance exam '15.docx (14 kB)
Esimerkki vanhasta englannin IB-pääsykokeesta.
MS Word -tiedostoPreIBexamOLD.DOC (95 kB)
Valmistavan luokan matematiikan pääsykoe, esimerkki 1.
MS Word -tiedostoMath.doc (105 kB)
Valmistavan luokan matematiikan pääsykoe, esimerkki 2.
PDF-tiedostoMA_PreIB_exam2017.pdf (13 kB)
Valmistavan luokan matematiikan pääsykoe, esimerkki 3.