IB-linja

Seppo Linnaranta
opinto-ohjaaja
Salla Luukkonen

IB on lyhenne sanoista International Baccalaureate, ja se tarkoittaa kansainvälistä ylioppilastutkintoa. IB-linjalla opiskellaan kansainväliseen ylioppilastutkintotodistukseen johtavaa opiskeluohjelmaa (IB Diploma Programme). IB-ohjelmaa opettavia kouluja on maailmalla reilu kolme tuhatta yli 150 eri maassa – Rellu on yksi niistä.

Ohjelman sisällöstä ja loppututkinnon järjestämisestä vastaa International Baccalaureate Organization (IB, www.ibo.org), jonka päämaja on Sveitsissä. Suomessa IB Diploma hyväksytään tasavertaisena kansallisen ylioppilastutkinnon kanssa eli se antaa Suomessa yleisen korkeakoulukelpoisuuden. Sen lisäksi IB-tutkinto antaa erinomaiset valmiudet yliopisto-opintoihin kaikkialla maailmassa.

Lisätietoja opinto-ohjaajilta Seppo Linnarantaan, Salla Luukkoseen tai IB-koordinaattorilta Tuija Laurila.

Tiistaina 10.12.2019 klo 9.00 alkaen koulullamme järjestetään kaikille IB-linjasta kiinnostuneille 9-luokkalaisille IB-Day, jonka aikana sinulla on mahdollisuus päästä kurkistamaan IB-opintoihin opiskelijan näkökulmasta. Voit ilmoittautua mukaan tapahtumaan opinto-ohjaajasi välityksellä. Yhdeksäsluokkalaisille on mahdollista päästä tutustumaan IB-linjaamme tarvittaessa myös sopimuksen mukaan, ota yhteyttä opinto-ohjaajiin.