Hakeminen

Lukioiden hakuopas 2020

Tampereen lyseon lukion esittelyvideo

HUOM! Yhteisvalintaan liittyen IB-linjan pääsykokeet 16.4.2020 on peruttu ja opiskelijavalinta IB-linjalla tapahtuu suoraan perusopetuksen päättötodistuksen lukuaineiden keskiarvon perusteella.

Kevään 2020 yhteishaku 18.2. - 10.3.2020

Hakuprosessi

Tampereen lyseon lukion kaikille linjoille haetaan sähköisessä yhteishaussa Opintopolussa 18.2. - 10.3.2020.

Yleislukio

Tampereen lyseon lukion, siis RELLUn, hakukoodi on 1067.

Tampereen lyseon lukion yleislinjalle otetaan vuosittain 115 opiskelijaa lukuaineiden keskiarvon mukaisessa paremmuusjärjestyksessä.

Yleislukion lisäksi voit hakea myös Eurooppa-linjalle  (hakukoodi 1067 501) ja englanninkieliselle kansainväliselle IB-injalle (hakukoodi 1067 809).

Eurooppa-linja

Eurooppa-linjalle  (hakukoodi 1067 501) opiskelijoita valitaan vuosittain 25 painotetun lukuaineiden keskiarvon mukaisessa paremmuusjärjestyksessä.  Painokertoimella 2 painotetaan englannin, historian, yhteiskuntaopin ja äidinkielen arvosanoja.  Eurooppa-linjan opiskelijat valitaan niiden hakijoiden joukosta, joiden painotettu keskiarvo on vähintään 8,2.

IB-linja

Myös IB-linjalle opiskelijoiden valinta tapahtuu yhteisvalinnan kautta. Mikäli päätät hakea Tampereen lyseon lukion IB-linjalle, toimi seuraavalla tavalla:

Osallistu sähköiseen yhteishakuun yhteishakuaikana 18.2. - 10.3.2020. Merkitse hakukohteeksi Tampereen lyseon lukion IB-linja (tunnus 809). Mikäli Sinulla ei ole peruskoulun päättötodistusta, esimerkiksi ulkomailla opiskelun takia tai sen vertailukelpoisuudessa muiden päättötodistusten kanssa on ongelmia, ota yhteyttä IB-koordinaattoriin, joka antaa sinulle ohjeet hakemista varten.

Kevään 2020 yhteishaun tulokset selviävät kesäkuussa

Lukioon hyväksyttyjen nimet julkaistaan torstaina 11.6.2020.
Jokainen opiskelija saa tällöin sähköpostitse tiedon yhteishaun tuloksista sekä Opintopolusta että siitä oppilaitoksesta, johon hänet on hyväksytty. Muista siis täyttää hakemukseen toimiva sähköpostiosoite!

Myös Rellun pääoveen sekä koulun kotisivuille laitetaan torstaina lista lukioon hyväksytyistä, mikäli hakija ei ole estänyt nimensä julkaisemista.